Victoria High School
Victoria school a Victoria High School
V minulém článku jsem se zmínila, že další psaní věnuji střední škole Victoria High School, a tak se pokusím co nejvěrněji popsat svůj názor a pocit, který jsem měla možnost si vytvořit v okamžiku, kdy jsem navštívila mateřskou i základní školu. V neposlední řadě také i to, jak jsem již zmínila, stala jsem se součástí gymnázia, kde učím finanční gramotnost.
Snažím se dětem vysvětlit vše, co souvisí s financemi, což je veliký záběr, a tak mé semináře jsou připravovány po blocích tak, aby to dávalo smysl a obsáhlo vše, co s tím souvisí.
Pokusím se tedy, sice po svém, ale se souhlasem zakladatelky, vyjádřit svůj názor a upozornit na to, že lze jít i cestou vzdělání trochu jinak, než jsme byli doposud zvyklí. Tento trend všeobecně ještě není tak znám. Samozřejmě ve velkých městech a jejich příměstských částech je možnost větší, než se nabízí nám z malých okresních měst. Vše je ale o možnostech, které zrovna naše bydliště či nejbližší okolí nabízí. Někde jsou větší, někde menší, jinde kvalita odpovídá ceně i obsahu, jinde jsou recenze mizerné, a tak jste limitováni hodně pátrat a ověřovat, než uděláte konečné rozhodnutí, že chcete, aby se vaše dítě vydalo cestou soukromého vzdělání.
V tomto případě musím říci, že mě velmi upoutala logika věci a konání zakladatelky těchto škol. Nemohu pominout ani více než 10 letou zkušenost s výchovou dětí a výukou angličtiny. Takže jsou už pozitivní výsledky a je i na co poukázat.
Musím zde ještě pro přehlednost uvést jednu základní a důležitou věc, že všechny tři školy jsou soustředěny na rozšířenou výuku cizích jazyků, zejména, a to je prioritně na anglický jazyk. Vše spolu úzce souvisí, protože děti, které jsou nadané a rodiče je už od mateřské školy přihlásí na Viktorku, májí následně zajištěn postup na základní školu a v případě zájmu i dále pokračovat ve studiu na gymnáziu. Je to tak jednoduché a logické, že mi to dává obrovský smysl.
Vysoká kvalita učitelů, výuka spolu s rodilými mluvčími v jednotlivých jazycích, učivo doplňováno různými semináři obsahově tak, aby byly poplatné dnešní náročné době, kreativní rozvoj dětí v oblasti kultury, sportovní rozvoj dětí, atd..... to vše tato škola nabízí.
Mateřská škola
Jedná se o komunitní školku rodinného typu pro děti od 2 do 6 let, která se nachází v klidné vilové čtvrti v Újezdě nad Lesy. Díky celodenní přítomnosti rodilého mluvčího se dětem daří osvojit si anglický jazyk nenásilným způsobem. Nabízí také nadstandardní aktivity a letní prázdninový program. Cílem je rozvíjet potenciál, talent a nadání každého dítěte.
Základní devítiletá škola
Nabízí pevnou koncepci, nadstandardní vzdělávací program a individuální přístup ke každému žákovi v málo početných třídách, celkem 18 žáků.
Vysokou přidanou hodnotou je zde také ta skutečnost, že jsou partnerskou školou Cambridge Exams Center a žáci zde každoročně skládají mezinárodně uznávané zkoušky CAMBRIDGE. I tady platí, že jsou vzděláváni rodilými mluvčími, jazyková výuka je rozšířená v minimálním počtu 10 hodin týdně.
Více může každý najít na webových stránkách : www.victoria-school.cz
Soukormé všeobecné gymnázium
Jedná se o 4leté soukromé gymnázium s IB Programem, rozšířenou výukou angličtiny a využívající moderní techniky.Škola nabízí denní studium, Distanční studium s online podporou a také kombinované studium.
více na webovkách: www.victoria-highschool.cz
Toliko asi pár základních informací, které si každý, koho tento článek zaujme, může rozšířit na konkrétních webových stránkách školy, kde se dozví podrobnosti a také kontakt v případě zájmu vzdělávat a rozšiřovat nadání svého dítěte cestou osvědčenou s více než desetiletou zkušeností.
Musím říci, že jsem se osobně byla podívat jak na základní, tak i mateřské škole, a byla jsem velice mile překvapena. Dostala jsem možnost nahlédnou do výuky a upřímně, s rukou na srdci, jsem okamžitě zalitovala, že mé bydliště je tak daleko od Prahy, že je zhola nemožné, aby můj vnuk tuto školu navštěvoval. Komunikace dětí s rodilým mluvčími byla tak aktivní a bezprostřední, že jsem z toho byla opravdu velice překvapená.
Vzhledem k tomu co vídám, slýchám a mám možnost si načíst, jsem osobně k těmto alternativám nebyla moc nakloněna. Ale upřímně se tímto musím omluvit všem, kdo to dělají poctivě, se zapálením a hlavně kvalitně, aby každé děcko dostalo skutečně odpovídající vzdělání, což je za mě velice důležité. Ne každý to umí, ne každý má dostatečné prostředky zajistit vysoce kvalifikované lidi, učební pomůcky a vše potřebné k dosažení vysoké kvality. Tady je vše, co má být, na svém místě.
Já osobně, v příštím životě chci být žáčkem této mateřské školky, kde se začne rozvíjet moje vzdělání. Je to sice přání trochu na vodě, ale nikdy neříkej nikdy.
Na závěr bych podotkla jen toto : " jsem velmi pyšná na to, že se stávám součástí jedné ze tří částí tohoto vzdělávacího komplexu, a to gymnázia. Že mohu předat své zkušenosti, které přispějí k finanční gramotnosti našeho dětského potenciálu, který nás jednou nahradí, že bude ubývat lidí s exekucemi, s bankroty a všeho, co k tomu patří a přináší do životů jedinců, potažmo jejich rodin spoustu neštěstí. A to jen proto, že jsou v této oblasti nevzdělaní, neumí si spočítat má dáti a dal a pak nesou leckdy až likvidační důsledky. To vše vídám hlavně ve své praxi, a věřte mi, že je to velice časté a mnohé případy jsou žalostné až k pláči, kam to vše může zajít. Ale to je na dlouhé vyprávění, ale do jiné oblasti, kam vzhledem k mým počinům a aktuálního dění ve společnosti možná také všeobecně zavítám.
Jsem ráda, že se mi daří plnit slovo a na další článek jste si počkali jen týden. Nicméně končím jej s dobrým pocitem, a odcházím načerpat zase hodně energie pro další psaní. Za chvíli bude zvonit, a já se zase interaktivně potkám se svými žáky, což mi dělá velkou radost. Není větším potěšením to, že vás děcka poslouchají, diskutují a hlavně mě baví to, že i já se mám od nich co učit. Jejich pohled na realitu toho, co s nimi řeším, je někdy úplně opačný a velmi zajímavý.
A to je přesně to, co mě baví, naplňuje, dává smyl a směr!
"Howk" domluvila jsem a pokračování zase příště.
Iva